Hornmusikken
Florø Hornmusikk. "Aar 1889 den 19ende mars holdes i ynglingeforeningens Lokale i Florø, Generaforsamling i Florø og Omegns Skytterlag. Alle medlemmer var tilstede." Under sak 4 står det: "Bestyrelsen bemyndiges at optage et lån i Kinn Sparebank stort kr. 400,-, til anskaffelse af de nødvendige Instrumenter til en Hornsekstet, samt indgå til Samlaget med andragende om bidrag ril Afdrag og Renter af det omhandlende laan. Forsaavidt der af samlaget bevilges mindst kr. 200,-, i overomhandlede Øiemed indgaar undertegnede dr. Lorentsen, Lensmand Lind, Sergant N.Aasen, J.Helmers jr., A. Haave, J.M. Øen, N. Stephensen, Boghandler Paulsen, O.E. Olsen, J. Lammethun, A. Hermansen, Skredder Øserbø og P. Chr. Hovden, som selvskyldnerkautionister for det overh. Laan, der da selvfølgelig kun bliver at optage med kr. 200,-." I dette kan vi ane starten til Florø Hornmusikk. Instrumenta vart innkjøpt og tekne i bruk same året. Det er vel naturleg at laget på bakgrunn av dette går bak Hornmusikken i 17. mai-toget?

Hovedstyret 2018

Kart som viser våre baner

350 klubben

Dei gode prestasjonane.